O blogu

Dobrodošli na blog o trčanju i veganskoj ishranih. Želim vam da se osećate prijatno i da ovde možete provesti vreme čitajući i diskutujući o temama koje budu pokrenute, a da ne budete suočeni sa političkom, verskom, nacionalnom ili bilo kojom drugom mržnjom ili netolerancijom.
Ovim blogom želim da vidim da li osoba može da se hrani veganskom ishranom i da se bavi atletikom koja zahteva velike i dugotrajne napore (polumaratoni, maratoni, triatlnoi, itd...). Pošto je čest argument protiv veganske ishrane tvrdnja da se neko bavi poslovima koji iziskuju velike napore, mislim da nema boljeg testa nego upravo ovi testovi. Ovo ne činim iz razloga da omalovažavam one koji se hrane (i žive) drugačije, ali se nadam da će neko biti pokrenut ovom idejom i rezultatima, i usvojiti još neke zdrave navike u životu.

недеља, 15. новембар 2009.

Mleko od badema


Sastojci:
100g badema (može i lešnik (ali naravno za mleko od lešnika :) )
1L vode
1/8 kašičice soli
1 kašika meda

ukupna cena po litru: 70 dinara

Priprema:
Kako mi se čini, ovo je najbrža priprema. U jednu šerpicu stavite da prokuva voda. Za to vreme izmerite 100g badema (preporučljivo je da pravite dva-tri puta veću količinu). Kada voda proključa, ubacite unutra bademe. Već posle 10 sekundi ih izvadite i ostavite 2-3 minute da se ohlade. Procedite ih i ukoliko želite, sada ih možete oljuštiti (ali za sada ne znam razlog zašto bih se mučio oko toga, kada ionako ljuskice neće ući u mleko). Stavite ih u blender sa nešto malo vode i par minuta ih meljite uz dodavanje vode po potrebi (po receptu Anite Stanković piše 1-2 minute, ali samo ih vi meljite da bude što sitnije). Posle tu masu procedite. Ono što sam ja radio, jeste da nisam odmah 1L vode stavio u blender. Prvo sam možda 1/3, pa onda nakon mlevenja sam procedio kroz pamučnu pelenu. Onda sam opet onu masu prelio sa još 1/3 preostale vode i opet procedio. I tako par puta dok nisam potrošio vode koliko sam odvojio za ovo mleko. Na taj način se još bolje ispere mleko koje je dobijeno mlevenjem.
Na kraju možete zasladiti sa kašikom meda i dodati 1/8 kašičice (ili prstohvat soli). Po originalnom receptu iz već pomenutog kuvara piše da je dobro da se zasladi sa ječmenim sladom i da se doda 1 kašika nerafinisanog ulja.
Lično nama kući je ovo mleko za sada najbolje. Primetićete da nije toliko masno kao sojino, a pogotovo ne kao susamovo kod kojeg čak možete videti kako plutaju sićušni mehurići ulja (to koliko je masno biljno mleko uopšte ne znači da je štetnije - ipak to je masnoća biljnog porekla).
Ono što mi je ostalo kada sam procedio samleveni badem pomešao sam u jednoj posudici sa 1 kašikom meda, a u drugoj sa pekmezom od smokava (pravljen od smokava, vode i glukoze). Prilično lep dezert. Takođe ne morate od toga napraviti dezert, nego ubaciti u hranu. Pre neki dan ostatke od susamovog mleka sam ubacio u kuvanu rižu sa voćem. Takođe može da se stavi u kornfleks, u neke kolače, da se pomeša sa voćnom salatom - šta god.
Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар