O blogu

Dobrodošli na blog o trčanju i veganskoj ishranih. Želim vam da se osećate prijatno i da ovde možete provesti vreme čitajući i diskutujući o temama koje budu pokrenute, a da ne budete suočeni sa političkom, verskom, nacionalnom ili bilo kojom drugom mržnjom ili netolerancijom.
Ovim blogom želim da vidim da li osoba može da se hrani veganskom ishranom i da se bavi atletikom koja zahteva velike i dugotrajne napore (polumaratoni, maratoni, triatlnoi, itd...). Pošto je čest argument protiv veganske ishrane tvrdnja da se neko bavi poslovima koji iziskuju velike napore, mislim da nema boljeg testa nego upravo ovi testovi. Ovo ne činim iz razloga da omalovažavam one koji se hrane (i žive) drugačije, ali se nadam da će neko biti pokrenut ovom idejom i rezultatima, i usvojiti još neke zdrave navike u životu.

четвртак, 12. новембар 2009.

Mleko od susama

Pošto nisam imao natopljene soje od koje bih večeras napravio mleko (inače ga pravim svaka dva-tri dana), morao sam da se snađem za mleko. Da onako nenatopljenu soju sameljem - nemam tako dobar aparat koji bi to mogao... a nestalo i soje... I onda sam se setio. Otišao sam do Rodića sa ćerkicom i pazario 200g susama (oko 75din) i vratio se kući da napravim mleko od susama.

Sastojci:
200g susama
2L vode
vanila
med (ili nešto drugo za zaslađivanje, kao što su urme ili banane)


Priprema:
Ako imate vremena, ostavite susam da odstoji preko noći natopljen u vodi, ujutro prospite vodu i stavite ga u blender sa malo vode, stalno dolivajući kako bi se najbolje usitnio. Posle ga procediti i staviti dodatke za ukus (neke slatke začine ili voće).
Pošto baš i nisam imao vremena, ja sam suvi susam onako direktno iz kesice samleo na mašinu za mlevenje maka (bitno mi je bilo da ljuskice na susamu puknu, a ta mašinica je dovoljna za tako nešto). Zatim sam samleveni susam stavio u šerpu od dve litre zajedno sa vodom skoro do vrha. Posle jedno 15 minuta sam procedio mleko i onda tu masu stavio u blender sa još malo vode (možda još oko litar) i ponovo procedio. Posle sam zasladio mleko sa medom i vanilom.
Može se osetiti kao da malo gorči (još ne znam da li je to razlog što je pečeni susam ili zato što nije - nije ništa pisalo na kesici kakav je), ali kada se malo više zasladi kao da se skoro ni ne oseti.
Inače, saznao sam da ovo mleko ima 4 puta više kalcijuma od kravljeg mleka (a kod kravljeg mleka ljudsko telo može da iskoristi samo 25% kalcijuma koje se nalazi unutra), i nema kazein koji je poznat po tome što izvlači kalcijum iz kostiju.
Sve u svemu, ako se stavi na papir trošak, nešto više od 2L mleka od susama ne prelazi 100 dinara. Čak je i jeftinije - jedino je mana ukoliko ne možete da odvojite pola sata za spremanje mleka (lakše je u prodavnici samo uzeti mleko sa police). Ovo je još jedan jeftin a neverovatno zdrav napitak.
Prijatno!

2 коментара: